Szybki konktakt

Czy warto reklamować się na przystankach?

Strona główna » Czy warto reklamować się na przystankach?

Każdego dnia z przystanków autobusowych, tramwajowych i dworców autobusowych korzystają tysiące pasażerów z całego kraju. Jest to zatem idealne miejsce na reklamę produktów lub usług. Stosowany w takich miejscach przekaz reklamowy powinien być nienachalny i wyważony. Najlepiej, aby idealnie komponował się z wiatą przystankową i okoliczną zabudową. Jakie są korzyści z reklamowania się na przystankach?

Reklamy na przystankach — dostępne rodzaje

Umieszczanie reklam na przystankach to powszechne zjawisko. Z takiej formy marketingu korzystają znane i popularne marki modowe, producenci samochodów czy deweloperzy. Pasażer może wygodnie zapoznać się z przekazem reklamowym, gdy siedzi lub stoi na przystanku i czeka na wybrany przez siebie środek transportu.

Żeby reklama osiągnęła swój cel, zarówno jej forma, jak i treść muszą być dostosowane do warunków, jakie panują na przystankach. Trzeba więc umiejętnie dobrać rodzaj nośnika, treść i grafikę. Na przystankach najczęściej stosujemy następujące nośniki reklamy:

  • citylight w postaci podświetlanych plakatów;
  • citylight w postaci monitorów digital signage wyświetlających treści wideo;
  • zewnętrzne monitory reklamowe.

Reklama typu Citylight oraz monitory digital signage stały się niezwykle popularne w ostatnich latach ze względu na swoją skuteczność i atrakcyjność. W przypadku reklam Citylight, możliwość umieszczenia podświetlonego plakatu wewnątrz wiaty przystankowej nie tylko przyciąga uwagę przechodniów, ale również zapewnia dodatkowe oświetlenie, co może być szczególnie przydatne w późnych godzinach wieczornych lub w okresie zimowym, gdy dni są krótsze.

Natomiast monitory digital signage oferują jeszcze większe możliwości w zakresie prezentacji treści reklamowej. Dzięki nim reklamodawcy mogą wyświetlać dynamiczne treści wideo, które są bardziej atrakcyjne i przyciągają uwagę potencjalnych klientów. Dodatkowo, dzięki technologii digital signage, treści reklamowe mogą być łatwo dostosowywane do zmieniających się warunków, co pozwala na bardziej efektywne wykorzystanie przestrzeni reklamowej.

Oba te rodzaje reklam mogą być skutecznym narzędziem marketingowym, zwłaszcza jeśli są umieszczone na ruchliwych przystankach komunikacji miejskiej, gdzie mogą dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Ich atrakcyjny wygląd i możliwość prezentacji różnorodnych treści sprawiają, że stanowią one wartościową inwestycję dla firm poszukujących nowoczesnych i skutecznych form reklamy.

Zalety reklam na przystankach


Nowoczesne Citylighty na przystankach to sposób na wyróżnienie się wśród konkurencji. Nie tylko przyciągają one uwagę przechodniów i pasażerów, ale również stanowią przyjemne urozmaicenie otoczenia. Zalety reklam na przystankach są liczne i obejmują między innymi:

  • Optymalna wielkość. Powierzchnia reklamowa jest dostosowana do możliwości i preferencji odbiorcy. Reklamę na przystanku trudno jest przeoczyć, a jednocześnie nie jest nachalna i nie wywołuje negatywnych skojarzeń.
  • Szerokie grono odbiorców. Przekaz reklamowy umieszczony na często uczęszczanych przystankach ma szansę dotrzeć do osób z różnych grup wiekowych i społecznych.
  • Długi kontakt odbiorcy z reklamą. Pasażerowie spędzają na przystanku wystarczająco dużo czasu, aby mogli wygodnie zapoznać się z treścią reklamy.
  • Prosty format i nowoczesne oświetlenie. Reklamy na przystankach są atrakcyjne wizualnie, co powoduje, że przechodnie mimowolnie zatrzymują na nich wzrok.
  • Trwałość i odporność na czynniki atmosferyczne.  Reklama citylight jest bardzo dobrze zabezpieczona przed wilgocią i zmiennymi czynnikami atmosferycznymi. W efekcie doskonale się prezentuje o każdej porze roku.
  • Wysoka skuteczność.  Reklama na przystanku charakteryzuje się również dużą skutecznością. Przekaz znajduje się na odpowiedniej wysokości, przyciąga wzrok i nie sposób go nie zauważyć.

Do czego można wykorzystać przystanki w kampaniach reklamowych?

Reklamy na przystankach mają wszechstronne zastosowanie. Firmy często wykorzystują je, aby dotrzeć do konkretnej grupy docelowej, którą mogą stanowić mieszkańcy danego miasta, młodzież dojeżdżająca do szkół lub seniorzy.

Reklama na przystankach może być kluczowym składnikiem szerszej strategii marketingowej. Jeśli plakaty czy materiały wideo są skoordynowane z dużymi billboardami rozmieszczonymi w różnych częściach miasta, może to znacznie zwiększyć zainteresowanie marką. Kompleksowa kampania reklamowa przyciąga uwagę odbiorców i zachęca ich do szukania dodatkowych informacji o promowanych produktach.

Inwestowanie w reklamy na przystankach często przynosi szybkie zwroty. Jest to efektywna metoda dotarcia do określonej grupy docelowej. Zanim jednak zdecydujesz się na tę formę promocji, warto rozważyć kilka istotnych aspektów, w tym:

  • zasięg i cel kampanii marketingowej,
  • wiek, zainteresowania i zachowania przeciętnego odbiorcy,
  • budżet, jaki możesz przeznaczyć na ten cel,
  • rozpoznawalność marki.

Reklamy na przystankach autobusowych, tramwajowych i dworcach PKP to świetna propozycja dla firm, które chcą rozreklamować swoją działalność wśród lokalnej społeczności lub turystów, podróżujących na określonych trasach.

Z takiej opcji warto skorzystać również wtedy, gdy firma wprowadza nowy produkt na rynek, organizuje konkurs lub innego rodzaju wydarzenie i chce zachęcić pasażerów komunikacji miejskiej do udziału w evencie.

Reklama na przystankach jest także doskonale widoczna dla przechodniów i kierowców. Ciekawy komunikat w połączeniu z atrakcyjną grafiką ma szansę przyciągnąć wielu nowych odbiorców.

Jak rozpoznać dobry przekaz reklamowy?

Przystanek autobusowy, tramwajowy lub na dworcu PKP to bardzo specyficzne miejsca. Przygotowując przekaz reklamowy, trzeba wziąć pod uwagę szczególne potrzeby odbiorców. Reklama na przystankach nie może być przesadnie rozbudowana. Zdecydowanie lepszym wyborem będą proste komunikaty uzupełnione wymowną grafiką.

Największym uznaniem cieszą się reklamy, które pełnią jednocześnie funkcję informacyjną lub mają zabarwienie humorystyczne. Bardzo ciekawym pomysłem na przyciągnięcie uwagi przechodniów jest zastosowanie prostych łamigłówek, rebusów, a nawet krzyżówek. Chodzi o to, aby zainteresować pasażera, umilić mu czas oczekiwania i wywołać pozytywne skojarzenia z marką.

Reklama na przystanku — sprawdź naszą ofertę

Jeśli chcesz, żeby reklama Citylight spełniła pokładane w niej nadzieje, przyda Ci się wsparcie doświadczonych specjalistów. W Magicie od lat zajmujemy się przygotowywaniem najwyższej jakości Citylightów, które mogą występować w wersji jedno- lub dwustronnej. To ponadczasowe rozwiązanie doskonale sprawdza się na przystankach zarówno w dużych, jak i mniejszych miejscowościach.

Dla naszych klientów przygotowaliśmy szeroką ofertę zróżnicowanych form reklamy zewnętrznej, które idealnie komponują się z małą architekturą i miejską zabudową. Z naszą pomocą szybko stworzysz atrakcyjny przekaz reklamowy i umieścisz go na wiacie przystankowej.

Projektowane przez nas panele są doskonale widoczne w ciągu dnia i w nocy. Estetyczne plakaty można montować nie tylko na przystankach, ale także w ciągach komunikacyjnych. Jest to doskonały sposób, aby dać się zauważyć i dotrzeć do zupełnie nowej grupy odbiorców.

Przykłady realizacji możesz sprawdzić na naszej stronie internetowej w zakładce Citylight. Nasi specjaliści zajmują się również projektowaniem niestandardowych reklam Citylight w nietypowym wymiarze lub technologii. Wszystko po to, aby jak najlepiej dopasować finalny produkt do indywidualnych oczekiwań każdego klienta.

Zamów reklamę na przystanek w firmie Magit

Chcesz stworzyć atrakcyjny przekaz reklamowy na wiatę przystankową? Zadzwoń do nas lub napisz, aby dopytać o szczegóły. Przedstawimy Ci wiele ciekawych propozycji i przygotujemy szczegółową wycenę. Jest to świetna alternatywa dla reklamy wielkoformatowej. Dzięki reklamie typu citylight Twój przekaz szybko dotrze do odbiorców i na długo zapadnie im w pamięć.

Kontakt

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Porozmawiajmy

Kontakt

Magit Sp. z o.o.
ul. Sołtysowicka 27, 51-168 Wrocław

tel.: +48(71)347 73 30 +48(71)348 27 04
email: magit@magit.pl

NIP: 898-18-69-717
KRS: 0000187934, Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej
Kapitał założycielski: 1 990 000 PLN

Marki Grupy Magit