Połączenie różnych kolorów, mocy światła oraz oryginalnych efektów sprawia, że reklama ledowa jest wyrazista i skutecznie przykuwa uwagę odbiorców. Do tego jest przyjemna w odbiorze, a przy tym sprawdzi się w tak wielu branżach, dzięki czemu realizuje założony cel. Poza tym to niezwykle nowoczesna oraz efektowna forma reklamy, z której mogą korzystać zarówno małe, jak i duże firmy. Dodatkowo nowoczesne panele LED umożliwiają dowolną zmianę treści. Warto zwrócić też uwagę na trwałą obudowę – z pewnością poradzi sobie z trudnymi warunkami atmosferycznymi, więc taką reklamę ledową można montować także na zewnątrz.
Zaawansowane ekrany led i panele led są zbudowane z diod elektroluminescencyjnych – stąd też wzięła się nazwa LED. Wyświetlacze diodowe opierają się na trzech kolorach – czerwonym, zielonym i niebieskim w jednym emiterze, a tym samym tworzą piksele. Kombinacje tych barw pozwalają tworzyć miliony rozwiązań, bogate obrazy i naprawdę szczegółowe filmy.