Pokolenie Z, generacja Z lub po prostu „Zetki” to określenia używane wobec osób urodzonych między 1995 a 2012 rokiem. Jest to pierwsze pokolenie, które od najmłodszych lat miało dostęp do smartfonów, tabletów i mediów społecznościowych, co nie pozostało bez wpływu na ich sposób komunikacji, postrzeganie świata i wartości. Jakie działania marketingowe trafiają do serc „Zetek”?
Spis treści
Jeszcze niedawno większość zakupów robiliśmy w sklepach stacjonarnych. Jednak rozwój Internetu, elektronicznych płatności i usług kurierskich spowodował, że zakupy online z każdym rokiem stawały się coraz bardziej popularne.
Rosnącą popularność e-zakupów w Polsce potwierdza raport „E-commerce w Polsce 2023[1] ”. Wynika z niego, że odsetek polskich internautów kupujących online wynosi obecnie ok. 79%.
Cyfryzacja handlu dała internautom dostęp do szerokiej gamy produktów, umożliwiając im wygodne zakupy bez wychodzenia z domu. Z tego powodu coraz więcej firm wdraża ideę omnichannel i decyduje się na łączenie różnych kanałów sprzedaży, w tym również sprzedaży za pośrednictwem strony internetowej, platform sprzedażowych lub mediów społecznościowych. Wpływ na prężny rozwój branży e-commerce ma również sztuczna inteligencja, która pozwala jeszcze lepiej dopasować ofertę do potrzeb klientów.
Cyfryzacja to zarówno szanse, jak i wyzwania. Firmy muszą dostosowywać się do dynamicznego rynku, aby pozostać atrakcyjnymi dla klientów i zwiększać swoją konkurencyjność. Jak skutecznie dotrzeć z reklamą do przedstawicieli pokolenia Z?
Według wstępnych szacunków pokolenie Z w Polsce stanowi 20% wszystkich konsumentów. Poznanie preferencji i zachowań zakupowych przedstawicieli tego pokolenia jest niezwykle ważne dla firm, które chcą dostosować swoją ofertę do ich potrzeb.
„Zetki” to pokolenie cyfrowych tubylców, przyzwyczajonych do szybkiego tempa życia, natychmiastowej gratyfikacji i personalizacji. Ich decyzje zakupowe są często podejmowane pod wpływem emocji, opinii innych użytkowników w sieci oraz wartości, które wyznają.
Podczas zakupów młodzi zwracają uwagę na takie czynniki jak:
Pokolenie Z aktywnie śledzi social media. Zwykle korzystają z kilku platform jednocześnie i to właśnie tam często poszukują informacji o usługach i produktach. Młodzi konsumenci zwracają też uwagę na zgodność działań marki z jej wizerunkiem i misją, dlatego fałszywe obietnice czy sztuczność mogą szybko zniechęcić ich do zakupu. Jeśli chcesz dotrzeć do tej grupy odbiorców, powinieneś aktywnie promować firmę w social mediach i stosować nowoczesne formy reklamy, takie jak digital signage, infokioski czy citylight.
W Magicie doskonale rozumiemy, jak ważne jest dotarcie z przekazem reklamowym do młodszych grup odbiorców. Dlatego oferujemy naszym klientom szereg skutecznych narzędzi, które ułatwiają tworzenie i dystrybucję angażujących treści z wykorzystaniem najnowszych technologii. Poznaj ich potencjał!
Digital Signage to zaawansowany system wyświetlania reklam na cyfrowych nośnikach, takich jak monitory LCD, ekrany LED czy monitory dotykowe. Pozwala on na prezentowanie różnorodnych treści multimedialnych.
To idealny wybór dla firm kierujących swój przekaz do pokolenia Z, ponieważ rozwiązania z zakresu digital signage oferują interaktywność, personalizację, dynamiczne treści, integrację z social mediami oraz mobilność i elastyczność.
Przykładowe narzędzia stosowane w ramach digital signage to:
Jest to nowoczesna i niezwykle skuteczna forma interaktywnej reklamy. Infokioski Magit składają się z monitora dotykowego oraz solidnej i atrakcyjnej wizualnie obudowy. Dzięki zaawansowanej technologii i interaktywnym funkcjom idealnie odpowiadają na potrzeby pokolenia Z, które ceni sobie możliwość aktywnego uczestnictwa w życiu firmy i szybkiego dostępu do informacji.
Ekrany dotykowe umożliwiają użytkownikom samodzielne przeszukiwanie treści, a estetyczny design przyciąga uwagę młodych konsumentów. Infokioski mogą być wykorzystane do prezentacji ofert, interaktywnych map, wyszukiwania produktów czy zbierania opinii.
Jest to nowoczesna reklama zewnętrzna w formie podświetlonego plakatu umieszczonego w zamkniętej gablocie. Citylighty mogą też występować w wersji interaktywnej, co jest szczególnie atrakcyjne dla pokolenia Z. Interaktywne citylighty pozwalają na bezpośrednią interakcję z treściami poprzez skanowanie kodów QR, udział w konkursach czy pobieranie aplikacji. Dzięki temu reklama staje się bardziej osobista i dostosowana do indywidualnych potrzeb konsumenta.
Nasza firma ma na swoim koncie wiele udanych realizacji z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, które idealnie wpisują się w potrzeby i oczekiwania pokolenia Z. Dotychczas z powodzeniem zrealizowaliśmy zamówienia na:
Wdrożenie tych rozwiązań spowodowało, że miejsca te są bardziej interesujące dla przedstawicieli pokolenia Z, które jest wyjątkowo mocno zorientowane na nowe technologie.
Cyfryzacja handlu stała się faktem. Jeśli chcesz przyciągnąć klientów z pokolenia Z, postaw na zaawansowane systemy multimedialne, które ułatwią komunikację i oferują interaktywne doświadczenia. Wykorzystanie takich narzędzi jak infokioski, digital signage czy interaktywne citylighty, pozwala na angażowanie młodszych konsumentów w sposób, który odpowiada ich oczekiwaniom.
Sprawdź naszą ofertę i wybierz rozwiązanie, które najlepiej wpasuje się w strategię Twojej firmy!
—
https://branden.biz/wp-content/uploads/2023/09/RAPORT_e-commerce_2023.pdf