Szybki konktakt

Jakie są cechy dobrej reklamy zewnętrznej?

Strona główna » Jakie są cechy dobrej reklamy zewnętrznej?

Przeciętny konsument styka się z reklamami niemal na każdym kroku. Komunikaty marketingowe na stałe zadomowiły się w przestrzeni publicznej. Coraz częściej nie poświęcamy im zbytniej uwagi, ponieważ czujemy się przeładowani, a większość przekazów nie zaskakuje niczym nowym.

Jeśli chcesz, aby reklama Twojej firmy została zauważona i wyróżniała się na tle konkurencji, powinieneś: 1) stworzyć atrakcyjny przekaz marketingowy i 2) umieścić go w odpowiednim miejscu. W tym artykule przeczytasz, czym wyróżnia się dobra reklama zewnętrzna?

Reklama zewnętrzna – co to jest?

Najprościej rzecz ujmując, reklama zewnętrza to komunikat, który ma docierać do odbiorców, gdy znajdują się poza miejscem swojego zamieszkania. Jej celem jest dotarcie do jak największej liczby osób i zainteresowanie ich ofertą firmy.

Reklama zewnętrzna jest skutecznym narzędziem marketingowym, które umożliwia promocję produktów, usług czy marek w sposób widoczny dla dużej liczby osób, przyczyniając się do zwiększenia świadomości marki i zachęcenia potencjalnych klientów do podjęcia działania, takiego jak zakup produktu lub skorzystanie z oferowanej usługi.

W Magicie oferujemy klientom kilka rodzajów reklamy zewnętrznej:

  • Citylighty tradycyjne lub interaktywne, czyli podświetlane tablice z plakatami reklamowymi lub instalowane na przystankach monitory digital signage wyświetlające wideo.
  • Signflex, czyli kasetony wielkoformatowe z elastycznym licem, umieszczane na elewacji budynku lub jako wolnostojąca reklama.
  • Vision, czyli czytelny system oznakowania informacyjnego, który składa się z wypukłych profili aluminiowych o szerokości 14 cm i 8 cm oraz dodatkowych akcesoriów.
  • NeonMag, czyli innowacyjny system iluminacji zewnętrznej dla obiektów komercyjnych, który składa się z systemu rur Neon Mag.
  • Podświetlane gabloty, czyli specjalne witryny lub gabloty, które są wyposażone w system oświetlenia wewnętrznego, na przykład za pomocą diod LED lub innych źródeł światła.
  • Totemy i pylony reklamowe, czyli nowoczesna reklama wolnostojąca, dopasowana do potrzeb klienta.
  • Loga oraz litery przestrzenne, graficzny element składający się z obrazków, symboli, liter, czy kombinacji tych elementów, który jest charakterystyczny dla danej firmy.

Reklamę zewnętrzną umieszcza się w miejscach publicznych, na budynkach, elementach małej architektury lub na terenie większych kompleksów handlowych. Z takim rozwiązaniem możesz spotkać się na przykład na przystankach komunikacji miejskiej, deptakach, dworcach, placach, pasażach handlowych, w galeriach handlowych i parkach.

Po co inwestować w reklamę zewnętrzną?

Reklamy zewnętrzne powszechnie wykorzystywane są podczas kampanii marketingowych i akcji promocyjnych, ponieważ wykazują dużą skuteczność i budują pozytywny wizerunek marki na rynku. Inwestycja w dobrą reklamę zewnętrzną szybko się zwraca.

Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii i efektownych podświetleń LED reklama nie tylko pełni funkcję informacyjną i marketingową, ale także doskonale komponuje się z okoliczną zabudową i tworzy unikalny klimat danego miejsca.

Niektóre reklamy zewnętrzne stają się inspiracją dla młodych ludzi do tworzenia treści na portale internetowe i media społecznościowe. Kultowe hasła i grafiki na długo pozostają w pamięci, zwiększając tym samym świadomość marki i jej zasięg oddziaływania.

Główne cele reklamy zewnętrznej:

  • Identyfikacja marki: Reklama zewnętrzna pomaga w odróżnieniu firmy od innych na rynku poprzez unikalną i łatwo rozpoznawalną grafikę.
  • Budowanie świadomości marki: Efektywne reklama może pomóc w budowaniu świadomości marki poprzez powtarzalność i obecność w różnych środowiskach reklamowych.
  • Wpływanie na emocje: Reklama może przekazywać określone wartości, emocje lub wrażenia związane z marką, co pomaga w budowaniu jej wizerunku.
  • Profesjonalizm: Estetyczne i starannie zaprojektowana reklama może przyczynić się do postrzegania firmy jako profesjonalnej i solidnej.
  • Komunikacja z klientami: Zewnętrzna reklama może również stanowić formę komunikacji z klientami, np. przekazując informacje o branży, stylu firmy czy oferowanych produktach i usługach.
  • Ułatwienie rozpoznawania: Reklama powinna być łatwo rozpoznawalna i zapadać w pamięć, co ułatwi odbiorcom identyfikację marki w różnych kontekstach.

W firmie Magit przygotujemy dla Ciebie reklamę zewnętrzną dopasowaną do Twoich potrzeb i oczekiwań. W ofercie naszej firmy znajdziesz wiele atrakcyjnych i ponadczasowych rozwiązań. Reklama zewnętrza jest stosunkowo niedroga i skuteczna. Atrakcyjną grafikę umieszcza się w często uczęszczanych miejscach, aby dotrzeć do jak największej liczby osób. Przemyślana oprawa graficzna w połączeniu ze starannym wykonaniem w krótkim czasie przyniosą pozytywne rezultaty w postaci wzrostu zainteresowania firmą i zwiększenia przychodów.

litery przestrzenne logo na elewacji

Co wyróżnia skuteczną reklamę zewnętrzną?

Na tym etapie na pewno zastanawiasz się, co zrobić, żeby reklama zewnętrzna była skuteczna, a inwestycja w plakaty zwróciła się z nawiązką. Cechy dobrej reklamy zewnętrznej wymieniliśmy poniżej.

Idealne dopasowanie

Dobra reklama zewnętrzna musi być dopasowana do miejsca, oczekiwań odbiorcy i oferowanej usługi. Dlatego przed stworzeniem projektu trzeba określić grupę docelową i zastanowić się, w jakich miejscach osoby z tej grupy często przebywają. Jednocześnie to ważne, aby reklama zewnętrzna nie wywoływała negatywnych skojarzeń, nie odwracała uwagi od znaków drogowych i nie zaburzała otaczającego krajobrazu. Idealne dopasowanie przekazu do miejsca i grupy docelowej w dużej mierze decyduje o skuteczności tej formy reklamy.

Duży zasięg

Omawiając cechy reklamy zewnętrznej, nie sposób nie wspomnieć o jej zasięgu. Docelowo dobry przekaz powinien mieć jak największy zasięg. Można to osiągnąć, poprzez umieszczenie grafiki w ruchliwym miejscu, które dziennie jest odwiedzane przez setki tysięcy osób. Bardzo dobrze sprawdzają się także reklamy zewnętrzne montowane w niewielkiej odległości od dróg, ponieważ kierowcy często pokonują te same trasy, co sprawia, że wielokrotnie mają styczność z komunikatem i łatwiej zapada im on w pamięć.

Doskonała widoczność

Skuteczna reklama zewnętrzna musi być również dobrze widoczna dla mieszkańców i przechodniów. Wyeksponowanie grafiki może być trudne, gdy w okolicy znajduje się dużo reklam. Jednak warto poświęcić czas na znalezienie optymalnego miejsca na umieszczenie przekazu. Przemyślana i starannie zaprojektowana grafika przyciągnie uwagę nie tylko kierowców i pieszych, ale także pasażerów autobusów oraz mieszkańców okolicznych budynków i klientów okolicznych sklepów.

Czytelna grafika

Nawet najlepiej wyeksponowana reklama zewnętrzna nie spotka się z uznaniem odbiorców, jeśli nie będzie miała czytelnej grafiki. Tworząc projekt, nie można sobie pozwolić na żadne niedociągnięcia. Oprawa graficzna powinna być spójna, oryginalna i bardzo dobrze przemyślana. Jeśli obraz będzie niezrozumiały, to reklama nie odniesie zamierzonego skutku.

Prosta treść

Kolejną bardzo ważną cechą reklamy zewnętrznej jest prosta i łatwa do rozszyfrowania treść. Komunikat powinien być napisany odpowiednią czcionką i komponować się z grafiką. Prosta treść zostanie szybko zapamiętana i skłoni odbiorcę do poszukiwania dalszych informacji o firmie, produkcie bądź usłudze. W tym wypadku prawdziwe staje się powiedzenie: mniej znaczy więcej.

Trwałość

Dobra reklama zewnętrzna nie ulegnie uszkodzeniu pod wpływem czynników zewnętrznych. Dlatego nośnik powinien być wykonany z trwałych i odpornych na zmienne warunki atmosferyczne materiałów. W Magicie oferujemy klientom wysokiej jakości nośniki reklamy zewnętrznej, które doskonale prezentują się o każdej porze roku.

Atrakcyjność wizualna

Wśród najważniejszych cech, które wpływają na skuteczność reklamy zewnętrznej, jest jej atrakcyjność wizualna. Choć każda osoba może mieć nieco odmienne preferencje co do wyglądu reklamy, to jednak istnieją pewne ogólne zasady, dzięki którym można przygotować miłą dla oka grafikę. Bardzo dobrze prezentują się na przykład reklamy zewnętrzne z podświetleniem LED. Takie oznakowanie jest doskonale widoczne po zmroku i może ułatwiać pieszym poruszanie się po mieście.

Relatywnie niskie koszty dotarcia do szerokiej grupy odbiorców

Reklama zewnętrzna to najlepszy dowód na to, że dobra reklama wcale nie musi być droga. W firmie Magit zrealizujesz każdy, nawet najbardziej ambitny projekt, a koszt realizacji zamówienia nie nadwyręży Twoich finansów.

Reklama zewnętrzna w firmie Magit – przykładowe realizacje

Reklama zewnętrzna może być też z powodzeniem wykorzystywana do prowadzenia kampanii społecznych, promowania miasta lub prezentowania największych atrakcji w regionie. Firma Magit ma na koncie wiele udanych projektów wykonanych dla różnych podmiotów. Na naszej stronie w zakładce realizacje znajdziesz galerię przykładowych projektów. Jest to doskonała okazja, aby poznać nasze możliwości i sprawdzić, jak proponowane rozwiązania sprawdzają się w praktyce.

Zamów reklamę zewnętrzną w Magit!

Możesz wygodnie zamówić nośniki reklamy zewnętrznej za pośrednictwem naszego sklepu internetowego. Jednak jeśli interesuje Cię reklama zewnętrzna w nietypowych wymiarach lub z użyciem odmiennej technologii, koniecznie skontaktuj się z naszym przedstawicielem. Chętnie przygotujemy dla Ciebie atrakcyjną propozycję, która będzie idealnie dopasowana do promowanych treści. Zapraszamy do kontaktu!

Kontakt

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Porozmawiajmy

Kontakt

Magit Sp. z o.o.
ul. Sołtysowicka 27, 51-168 Wrocław

tel.: +48(71)347 73 30 +48(71)348 27 04
email: magit@magit.pl

NIP: 898-18-69-717
KRS: 0000187934, Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej
Kapitał założycielski: 1 990 000 PLN

Marki Grupy Magit