Coraz większy obszar naszego funkcjonowania przenosi się do świata cyfrowego. Dotychczasowe rozwiązania przestają mieć rację bytu i stają się mało efektywne. Szybki rozwój technologii sprawia, że coraz mniej rzeczy potrafi przykuć uwagę i choć na chwilę zatrzymać odbiorcę i skłonić do refleksji. Właśnie dlatego coraz bardziej popularną metodą komunikacji z klientem staje się digital signage.
Spis treści
Najprościej można określić, że jest to system powiązanych ze sobą cyfrowych odbiorników, który daje możliwość wizualnej prezentacji treści. System Digital Signage stanowi doskonałą alternatywę dla tradycyjnych plakatów reklamowych, ulotek czy billboardów dzięki temu, że obrazy wyświetlane na ekranach są dynamiczne i na dłużej skupiają uwagę odbiorców. Treść jest tworzona i zarządzana centralnie i może zostać wyświetlona w różnych lokalizacjach w tym samym czasie. Ogromną zaletą systemu jest to iż zarządzanie treścią oraz jej wyświetlanie może odbywać się w dowolnym miejscu i czasie. Wyświetlane komunikaty można dopasować w zależności od grupy odbiorców, do których chcemy dotrzeć. Istnieje także możliwość ustalenia harmonogramu kampanii i zróżnicowania jej pod względem lokalizacji wydarzeń.
Digital Signage to nie tylko wyświetlanie reklam w punktach sprzedaży, dzięki swojej uniwersalności może być także pełnić funkcję informacyjną. Systemy digital signage, wykorzystywane są także w innych miejscach publicznych tj. lotniska, dworce, punkty usługowe (biura turystyczne, biura nieruchomości). To także idealne rozwiązanie dla takich miejsc jak muzea, które coraz częściej gromadzą swoje zbiory w cyfrowym formacie.
Reklama out-of-home to tradycyjna reklama zewnętrzna w postaci billboardów, citilightów czy plakatów na wiatach przystankowych. Przez długie lata ten rodzaj reklamy cieszył się dużą popularnością i nadal możemy spotkać wielkoformatowe plakaty umieszczone na elewacjach budynków czy na billbordach stawianych przy trasach szybkiego ruchu. Digital out-of-home ma tą przewagę, że jest estetyczny i może zmieniać się w zależności od grupy odbiorców. System zarządzania treścią umożliwia utworzenie harmonogramu wyświetlanych reklam, ponieważ inni odbiorcy obejrzą reklamę w godzinach porannych a inni po południu.
Estetyka też ma duże znaczenie, tradycyjny plakat często niszczy się pod wpływem warunków atmosferycznych i treść zamiast przyciągać to odstrasza. Elektroniczne plakaty są skuteczniejsze i mogą wyświetlać więcej niż jedną reklamę. Zdalne zarządzanie pozwala szybko reagować w czasie rzeczywistym na promocje. Elastyczność rozwiązań cyfrowych jest największą zaletą digital signage. Dzięki monitorom reklamowym wyświetlającym Twoje reklamy marketingowe, możesz zaangażować klienta nie tylko w treści sprzedażowe, promocje, ale też budować markę i lojalność klientów wobec niej w innowacyjny sposób.
Nawet najlepiej przygotowany, doskonały kontent wyświetlany na słabej jakości ekranie lub innym nośniku może okazać się nieskuteczny jeśli odbiorca treści nie zwróci na niego uwagi. Dlatego ważne jest by każdy przygotowany projekt cechował się nie tylko przejrzystą formą contentu ale także był wyświetlany na wysokiej jakości nośnikach bez względu na formę czy rozmiar.
Monitory są podstawowymi nośnikami Digital Signage. Niezależnie od wielkości sieci muszą pracować w sposób stabilny i przewidywalny. Takie nośniki informacji określane są jako monitory Public Display, które oprócz możliwości ciągłej pracy cechuje dodatkowo:
możliwość pracy w różnych orientacjach.
Wyświetlacze diodowe to nowoczesna forma reklamy oparta na innowacyjnych systemach LED. Dzięki nim można wyświetlać informacje o promocjach i nowościach czy chociażby aktualny czas i temperaturę.
Inteligentne i innowacyjne rozwiązanie interaktywne łączy ze sobą zalety urządzeń do prezentowania treści oraz do pracy grupowej. Monitor może być używany do prowadzenia wideokonferencji.
Systemy interaktywne znajdują swoje zastosowanie nie tylko w miejscach sprzedaży czy prezentacji produktów, ale również jako multimedialne przewodniki po obiektach. Interaktywność daje możliwość dogłębnego zainteresowania produktem i szeroką gamę możliwości dla opracowania aplikacji promocyjnych i informacyjnych.
Profesjonalne monitory łączone w dowolnej konfiguracji tworzą ściany wideo. Po zainstalowaniu oprogramowania mogą pracować synchronicznie wyświetlając jeden duży obraz bądź na każdym ekranie może być prezentowana inna treść.
Tradycyjna, ale wciąż bardzo nowoczesna forma interaktywnej komunikacji. Jego podstawowe elementy to monitor dotykowy w dowolnym formacie i orientacji oraz obudowa w wersji standardowej lub dedykowanej. Dzięki instalacji urządzeń peryferyjnych takich jak: klawiatura, drukarka, czytnik kodów kreskowych czy adapter Wi-Fi, funkcjonalność infokiosków staje się praktycznie niczym nieograniczona.
Rozwiązanie, które dobrze się sprawdzi przy urządzaniu kącików dla dzieci. Wykonane w formie całych stref bądź pojedynczych stanowisk. Projektowane z myślą o dzieciach zapewniają bezpieczeństwo, ergonomię i trwałość. Rozbudzają wyobraźnię i poprzez zabawę zachęcają do poznawania świata.
Monitory LCD przystosowane do pracy w trudnych warunkach prezentujące w atrakcyjny sposób menu. Zastępują tradycyjne plakaty a zarządzanie treściami wyświetlanymi na ekranach może odbywać się jednocześnie w wielu lokalizacjach. Dania prezentowane na ekranach w wysokiej rozdzielczości przyciągają wielu klientów restauracji. (Zobacz nasze realizacje dla restauracji)
W ramach kompleksowego podejścia do Digital Signage istnieje możliwość rozbudowy sieci o system audio wraz z kontentem muzycznym, czyli tzw. audiomarketing. Systemy nagłośnienia mogą działać z już istniejącą siecią monitorów lub być niezależne i odtwarzać wyłącznie muzykę bądź komunikaty lektorskie. Wystarczy zbudować infrastrukturę Digital Audio (głośniki, player, wzmacniacz itp. ) i odtwarzać dedykowane playlisty muzyczne.
System Digital Signage dla banków to multimedialne narzędzie komunikacji z klientem, będące głównym trzonem strategii nowoczesnych banków. Mając na uwadze świadomość z coraz to nowych potrzeb banków i ich strategii, rozwiązania Digital Signage zawierają niezbędne i najważniejsze elementy prawidłowego wdrożenia i funkcjonowania sieci DS. (Zobacz nasze realizacje dla banków)
Digital Signage dla Galerii Handlowych to rozwiązanie stanowiące nowoczesne i dynamiczne narzędzie komunikacji z klientem galerii, angażujące go w propozycje sprzedażowe, które proponują sklepy galerii, ale i w inne propozycje marketingowo-promocyjne.
Całościowy system multimedialny Digital Signage, który zawiera wszystkie niezbędne elementy do tworzenia nowoczesnego, dynamicznego i dedykowanego contentu promocyjnego i reklamy dla każdego odwiedzającego galerię w zależności o jego potrzeb indywidualnych.
Utrzymywanie zmotywowanej i poinformowanej kadry pracowniczej jest jednym z największych wyzwań HR. Digital Signage umożliwia dynamiczną komunikację w celu zjednoczenia organizacji.
Jednym z oferowanych rozwiązań jest propozycja realizacji nowoczesnego, multimedialnego i interaktywnego muzeum we wszystkich zakresach i na każdym etapie, od koncepcji do końcowej realizacji. (Zobacz nasze realizacje dla muzeów)
Rozwiązanie stanowiące nowoczesne i dynamiczne narzędzie komunikacji z klientem sieci sklepów, angażujące go w propozycje sprzedażowe i marketingowe, programy lojalnościowe, przywiązując klienta do tej konkretnej sieci. (Zobacz nasze realizacje dla sieci sklepów)
Jak widać digital signage może być wykorzystywany na wiele sposobów i przez wiele branż. Staje się ono kolejnym elementem cyfrowego świata marketingu. Nowoczesne technologie pozwalają na dostosowanie rozwiązania do najbardziej wymagających odbiorców. Oszczędza dużo czasu, którego bardzo nam brakuje i pozwala jednym kliknięciem na wdrażanie nowych kampanii reklamowych, dlatego warto rozważyć wymianę tradycyjnych nośników na nośniki cyfrowe.