Szybki konktakt

Digital marketing — co musisz o nim wiedzieć?

Strona główna » Digital marketing — co musisz o nim wiedzieć?

W dobie powszechnej cyfryzacji niełatwo jest nadążyć za najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi. Jeśli jednak firma ma skutecznie docierać do potencjalnych klientów, musi być na bieżąco. Digital marketing to prężnie rozwijający się dział marketingu, który obejmuje tworzenie komunikatów reklamowych za pośrednictwem różnych kanałów cyfrowych. Sprawdź, jak można wykorzystać digital marketing w praktyce i kiedy warto w niego zainwestować!

digital signage w sieci sklepów

Czym jest digital marketing?

Digital marketing nazywany jest inaczej marketingiem cyfrowym. Ten termin odnosi się do wszystkich działań, które mają na celu wykorzystanie przekazu cyfrowego w reklamie.

Digital marketing najczęściej bazuje na zasobach dostępnych w internecie. Firmy tworzą strony internetowe, profile na portalach społecznościowych lub kanały YouTube, aby dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Digital marketing obejmuje także wykorzystanie nowoczesnych aplikacji. Działania mogą być realizowane za pośrednictwem komputera, urządzeń mobilnych lub ekranów ledowych.

Co składa się na digital marketing?

Digital marketing to obszerne zagadnienie, składające się z wielu działań i strategii, które wzajemnie się uzupełniają. Chodzi o to, aby każdorazowo dostosować ich rodzaj i intensywność do specyfiki prowadzonej działalności.

Marketing cyfrowy dotyczy takich obszarów jak:

  • Pozycjonowanie – działania zmierzające do osiągnięcia wysokich pozycji w wyszukiwarkach internetowych.
  • Content marketing, na który składają się treści, infografiki, tabele, zdjęcia i materiały wideo.
  • Social media marketing, czyli działania marketingowe prowadzone za pomocą różnego rodzaju portali społecznościowych.
  • E-mail marketing i płatne reklamy w internecie – to doskonały sposób na dotarcie do dużej grupy odbiorców w krótkim czasie.
  • Procesy automatyzacyjne, czyli działania mające na celu usprawnienie procesów marketingowych przy użyciu oprogramowania, które gromadzi i przetwarza duże zbiory danych.
  • System Digital Signage – profesjonalne narzędzie służące do cyfrowej dystrybucji treści marketingowych lub informacyjnych w sposób atrakcyjny dla klienta. System elektronicznej dystrybucji reklamy swoje działanie opiera głównie na cyfrowych nośnikach obrazu.

Czym różni się digital marketing od tradycyjnego marketingu?

Digital marketing umożliwia dostosowanie przekazu reklamowego do współczesnych realiów. Obecnie klienci dużo czasu spędzają w przestrzeni wirtualnej. Oczekują, że właśnie tam znajdą wszystko, czego potrzebują, żeby podjąć decyzję o zakupie. Za pośrednictwem marketingu cyfrowego możesz więc łatwo urozmaicić przekaz reklamowy dla swojej marki. W efekcie komunikat będzie lepiej dopasowany do grupy docelowej.

Podstawowe różnice między marketingiem cyfrowym a tradycyjnym to:

  • Targetowanie. Marketing cyfrowy umożliwia kierowanie przekazu reklamowego do konkretnej grupy odbiorców.
  • Mierzalność. Kampanie prowadzone w internecie możesz łatwo monitorować i za pomocą dedykowanych narzędzi sprawdzać ich CTR, czyli współczynnik świadczący o zainteresowaniu reklamą.
  • Większa skuteczność. Interaktywny przekaz cyfrowy przyciąga uwagę klientów i jest doskonale dopasowany do ich preferencji oraz stylu życia. W efekcie taka forma reklamy często ma większą skuteczność niż billboardy czy ogłoszenia w prasie.
  • Zwiększenie konkurencyjności oferty. Nowoczesne aplikacje, ciekawe spoty, filmy instruktażowe, prezentacje, mapy i inne formy cyfrowego przekazu to świetny sposób na zyskanie przewagi nad konkurencją. Klienci wyjątkowo cenią firmy, które nie boją się nowych wyzwań. Dlatego to ważne, aby dostosowywać swoje działania reklamowe do szybko zmieniającej się rzeczywistości.
  • Budowanie pozytywnego wizerunku marki. Digital marketing pomoże Ci w zbudowaniu spójnego i atrakcyjnego wizerunku marki. Prowadzenie wielotorowych działań w sieci lub łączenie usług online z usługami stacjonarnymi to doskonała zachęta dla klientów, którzy są bardzo aktywni w internecie i na bieżąco śledzą nowinki technologiczne.

Jedną z największych zalet digital marketingu jest możliwość podążania za najnowszymi trendami. Ponadto rozwiązania dostępne w ramach marketingu cyfrowego znacząco ułatwiają wykonywanie zwykłych czynności takich jak zakup bądź rezerwacja poszczególnych usług. Jest to również świetny sposób na automatyzację działań i podniesienie jakości oferowanych usług.

System Digital Signage – cenne narzędzie marketingu cyfrowego

System Digital Signage to innowacyjne rozwiązanie, które stanowi doskonałą alternatywę dla tradycyjnych nośników przekazów reklamowych. Narzędzie umożliwia cyfrową dystrybucję treści, która odbywa się za pośrednictwem zdalnie sterowanych monitorów lub ekranów.

Digital Signage sprawia, że treści są prezentowane w bardzo atrakcyjny sposób. Cały system składa się z kilku podstawowych elementów:

System Digital Signage to świetna opcja dla firm, które chcą sprawnie komunikować się z klientami. Dzięki oprogramowaniu będziesz mógł zdalnie zarządzać wyświetlanymi treściami o każdej porze dnia i nocy. System może też zostać zintegrowany z innymi technologiami takimi jak czujnik ruchu, czujnik temperatury lub mediami społecznościowymi.

Jak wykorzystać Digital Signage w praktyce? – przykładowe realizacje

Digital Signage to uniwersalne rozwiązanie, które doskonale sprawdza się w różnego rodzaju firmach i budynkach użyteczności publicznej. Interaktywne monitory możesz wykorzystać wszędzie tam, gdzie interakcja z klientem może przynieść wymierne korzyści. Jest to także dobry sposób na usprawnienie proces wyboru produktu bądź sprzedaży usługi.

Digital Signage znajduje zastosowanie w:

  • muzeach,
  • hotelach,
  • biurach,
  • fabrykach,
  • galeriach,
  • sklepach,
  • urzędach,
  • bankach,
  • restauracjach.

Spośród wielu realizacji Magit warto wyróżnić stworzenie multimedialnych przestrzeni dla Muzeum Śląskiego w Katowicach oraz opracowanie funkcjonalnego systemu Digital Signage dla sieci salonów meblowych Komfort. Więcej o naszych działaniach dowiesz się z zakładki Realizacje Digital Signage.

Z Magit wdrożysz digital marketing w swojej firmie!

W naszej ofercie znajdziesz produkty, dzięki którym skutecznie wdrożysz digital marketing w swojej firmie. Mamy ponad 30-letnie doświadczenie w tworzeniu i rozbudowywaniu systemów identyfikacji i komunikacji wizualnej. Projektujemy systemy Digital Signage dla podmiotów z różnych branż. Do tego celu wykorzystujemy interaktywne ekrany, aplikacje stacjonarne i mobilne oraz atrakcyjne rozwiązania graficzne.

Nasza infrastruktura Digital Signage może się składać z:

  • monitorów LCD i ekranów LED;
  • infokiosków, czyli multimedialnych kiosków Magit z dedykowanymi aplikacjami i atrakcyjnym contentem;
  • Digital Signage Audio, czyli systemu audiomarketingu, w ramach którego starannie dobieramy utwory, komunikaty lektorskie lub inne dźwięki dostosowane do potrzeb klientów.

Nasi specjaliści wykorzystują najnowsze rozwiązania technologiczne, więc dostarczamy klientom łatwe w obsłudze narzędzia do prowadzenia działań marketingowych.

Jak możemy Ci pomóc?

Odpowiadasz za digital marketing w swojej firmie i szukasz nowych, skutecznych rozwiązań? Chętnie pomożemy Ci w stworzeniu atrakcyjnego przekazu reklamowego i nadamy mu odpowiednią formę. Proponowane produkty zawsze dostosowujemy do indywidualnych potrzeb klienta i jego możliwości finansowych.

Zadzwoń lub napisz, aby poznać szczegóły oferty. Jesteśmy do Twojej dyspozycji

Kontakt

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Porozmawiajmy

Kontakt

Magit Sp. z o.o.
ul. Sołtysowicka 27, 51-168 Wrocław

tel.: +48(71)347 73 30 +48(71)348 27 04
email: magit@magit.pl

NIP: 898-18-69-717
KRS: 0000187934, Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej
Kapitał założycielski: 1 990 000 PLN

Marki Grupy Magit