Szybki konktakt

Jak audiomarketing wpływa na doświadczenie klienta?

Strona główna » Jak audiomarketing wpływa na doświadczenie klienta?

Firmy robią wiele, aby przyciągnąć klientów i zachęcić ich zakupu swoich produktów. Dlatego skuteczny marketing powinien być wielopoziomowy, oddziałując na różne zmysły klienta i wprowadzając go w stan, który sprzyja podjęciu decyzji o skorzystaniu z konkretnej usługi. Jednym z elementów, który istotnie wpływa na doświadczenie klienta i odbiór marki jest audiomarketing.

Audiomarketing Magit

Audiomarketing – co to jest?

Audiomarketing to zjawisko, które polega na wykorzystaniu muzyki w działaniach marketingowych. Celem zastosowania określonych podkładów muzycznych jest wpłynięcie na nastrój klienta, jego postępowanie oraz stosunek do firmy, produktu lub usługi. Muzyka może służyć do przekazywania określonych komunikatów, umilać oczekiwanie na połączenie lub tworzyć wyjątkową atmosferę, która sprawi, że klient będzie miał dobre skojarzenia z marką lub z wybranym produktem.

Dbanie o customer experience jest niezwykle ważne, niezależnie od tego, czy klient odwiedza punkt sprzedaży osobiście, czy dzwoni na infolinię. W obu przypadkach dźwięki powinny być dostosowane do rodzaju oferowanej usługi i grupy docelowej.

W Magit oferujemy kompleksowe rozwiązania z zakresu audiomarketingu w postaci systemów audio do lokali oraz profesjonalnego zarządzania contentem muzycznym. Jest to świetny sposób na podniesienie jakości oferowanych usług.

Jak muzyka wpływa na nastrój i nastawienie klienta?

Klient może przyjść lub zadzwonić do lokalu z nastawieniem, którego obsługujący go pracownik wcale się nie spodziewa. Na jego nastrój mogło mieć wpływ wiele czynników, których sprzedawca w żaden sposób nie jest w stanie kontrolować. Złość, niepokój, lęk lub inne negatywne emocje mogą szybko zniknąć za sprawą muzyki. Muzyka bardzo silnie oddziałuje na nasz mózg, a podczas słuchania piosenek zmienia się stan autonomicznego układu nerwowego. Muzyka może spowodować:

  • zwiększoną częstotliwość bicia serca i oddychania,
  • różnego rodzaju reakcje skórne,
  • wzrost temperatury ciała.

Jednak reakcje fizjologiczne to nie wszystko. Słuchanie muzyki wpływa również na emocje, a pewne częstotliwości i kombinacje dźwięków mogą wywoływać przewidywalne uczucia u reprezentatywnej grupy osób. Z tego powodu audiomarketing jest niezwykle cennym narzędziem, które warto wykorzystać podczas planowania działań marketingowych.

Jak funkcje może pełnić muzyka w marketingu?

Muzyka bardzo silnie oddziałuje na emocje i zachowanie człowieka. Dlatego warto wiedzieć, jak można ją wykorzystać, aby wpłynąć na doświadczenie konsumenta i zachęcić go do podjęcia określonych działań. 

Zanim zdecydujesz się wykorzystać audiomarketing w swojej firmie, musisz najpierw zastanowić się, jaką funkcję ma pełnić muzyka. Dobrze dobrana playlista, komunikat lektorski, klip radiowy lub inne formy muzyczne mogą:

  • Poprawiać nastrój – lepszy nastrój korzystnie wpływa na podjęcie decyzji o zakupie i może też spowodować, że klient chętniej sięgnie po droższy produkt.
  • Relaksować – ta funkcja jest szczególnie ważna dla podmiotów świadczących usługi kosmetyczne oraz dla instytucji finansowych, urzędów i placówek pocztowych.
  • Motywować. Muzyka często pełni funkcję motywacyjną. Wielu znanych sportowców słucha ulubionych piosenek w trakcie treningu lub zaraz przed ważnym meczem, aby zmobilizować się do wytężonego wysiłku. Motywacyjna muzyka jest szybka i dynamiczna. Takie dźwięki doskonale sprawdzą się na siłowni, w centrach fitness oraz w innych miejscach związanych z szeroko pojętą rozrywką.
  • Aktywizować. Odpowiednio dobrane piosenki sprawią, że klient zapomni o zmęczeniu i poczuje nagły przypływ energii. Kiedy człowiek słyszy dynamiczną muzykę, jego mózg może przywoływać sceny z filmów akcji lub inne intensywne wspomnienia. Energetyczne dźwięki to świetny wybór podczas różnego rodzaju eventów i akcji promocyjnych.

Muzyka może też stanowić tło dla komunikatów informacyjnych lub marketingowych; wówczas eksperci Magit dopasowują ją do prezentowanych treści, aby je odpowiednio wyeksponować.

Czy audiomarketing jest skuteczny?

Oddziaływanie muzyki na klientów jest oczywiste, jednak nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, jak duży wpływ mogą mieć poszczególne piosenki na postrzeganie powiązanych z nimi produktów. Tymczasem z raportu opublikowanego przez dyrektora Neuroscience Europe dla Nielsen Music wynika, że inwestycja w dobrą ścieżkę dźwiękową jest wyjątkowo opłacalna. Dlaczego? Oto kilka powodów:

  • Popularna muzyka w reklamie zwiększa zaangażowanie klientów: uwagę, emocje i zapamiętywanie przekazu o 20%.
  • Emocje towarzyszące danej piosence bezpośrednio przenoszą się na stosunek do promowanego produktu.
  • Popularność utworu bądź wykonawcy również przenosi się na reklamowany produkt, jest to tzw. efekt halo.
  • Wykorzystanie hitów z dawnych lat do stworzenia nowej, ciekawej aranżacji pozwala dotrzeć do klientów z różnych grup pokoleniowych.

W przypadku audiomarketingu kluczem do sukcesu będzie prawidłowe dobranie muzyki do produktu. Piosenka nie może całkowicie zdominować przekazu oraz nie może też wywoływać negatywnych skojarzeń. Dlatego w Magit pracują specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w branży, którzy ułożą dla Ciebie indywidualnie dobraną playlistę i będą ją co miesiąc aktualizować.

Jak dobrać muzykę do rodzaju prowadzonej działalności?

Jeśli chcesz poprawić customer experience, zadbaj o to, aby muzyka w Twoim lokalu odznaczała się najwyższą jakością dźwięku. Zarówno piosenki, jak i komunikaty muszą być dobrze słyszalne, wyraźne i powinny mieć odpowiedni poziom głośności. W Magit zaprojektujemy dla Ciebie system audio i dobierzemy content muzyczny, który będzie idealnie dopasowany do rodzaju prowadzonej przez Ciebie działalności.

Naszym klientom proponujemy rozwiązania, które świetnie sprawdzą się zarówno w lokalu, jak i na infolinii. W ramach oferty możesz wybrać dowolny rodzaj muzyki komercyjnej lub muzykę Royalty Free z licencją. Muzyka bez ZAiKS to wygodna opcja, która wciąż zyskuje na popularności. Wybierając ten produkt, otrzymasz dostęp do wysokiej jakości treści muzycznych w doskonałej cenie.

Współpracując z naszą firmą, będziesz mógł również skorzystać z pomocy konsultanta muzycznego, który przygotuje dla Ciebie indywidualnie dobraną playlistę składającą się ze 130-160 utworów, co stanowi około 8 godzin grania w pętli muzycznej według ustalonych harmonogramów grania.

Poza atrakcyjnymi playlistami oferujemy również możliwość stworzenia klipu radiowego, nagranie spotu reklamowego lub stworzenie komunikatu lektorskiego.

Sprawdź nasze realizacje

Mamy na swoim koncie wiele udanych realizacji z zakresu audiomarketingu. Stworzyliśmy między innymi atrakcyjny system audio z muzyką w tle dla placówki banku Credit Agricole i relaksacyjną muzykę komercyjną w strefie klienta w placówce Banku ING. Sprawdź nasze realizacje i zobacz, jak audiomarketing wygląda w praktyce!

Skuteczny audiomarketing dla Twojej firmy

W Magit oferujemy naszym klientom kompleksowe doradztwo w zakresie wyboru i rozmieszczenia sprzętu audio wraz z okablowaniem, a także doboru odpowiedniego contentu muzycznego. Starannie przemyślane piosenki, podkłady i inne formy muzyczne znacząco poprawią atmosferę w Twoim lokalu, dzięki czemu bezpośrednio przełożą się na wzrost sprzedaży.

Chcesz wdrożyć audiomarketing do swojej firmy, ale nie wiesz, od czego zacząć? Napisz do nas lub zadzwoń, aby poznać szczegóły oferty. Zapraszamy do kontaktu!

Kontakt

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Porozmawiajmy

Kontakt

Magit Sp. z o.o.
ul. Sołtysowicka 27, 51-168 Wrocław

tel.: +48(71)347 73 30 +48(71)348 27 04
email: magit@magit.pl

NIP: 898-18-69-717
KRS: 0000187934, Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej
Kapitał założycielski: 1 990 000 PLN

Marki Grupy Magit