Wszystkie elementy małej architektury są wykonane według wytycznych PKP PLK SA Ipi-1 oraz Ipi-2. Spełniamy normy EXC1 i EXC2. Posiadamy certyfikat na spawanie aluminium i stali wydany przez niezależną, zewnętrzną jednostkę certyfikującą (wykorzystujemy materiał zgodny z normami polskimi i europejskimi, nasi spawacze posiadają stosowne uprawnienia, funkcjonuje również kontrola jakości każdej spoiny, prowadzimy dziennik spawania, urządzenia, tj. spawarki, są sprawdzane cyklicznie i dopuszczone do użytkowania). Dzięki temu obiekty małej architektury, które oferujemy, wyróżniają się bardzo dobrą jakością.
Na tej podstawie wydajemy Deklarację Właściwości Użytkowych do każdego produktu – jest to dokument wymagany przez Inspektorów Nadzoru PKP PLK SA.
Gablota wolnostojąca z fryzem jest wykonana według „Wytycznych dla oznakowania stałego stacji pasażerskich” Ipi-2.
Gablota składa się z konstrukcji stalowej, cynkowanej ogniowo, aluminiowych elementów zewnętrznych, tj. poszycia, oraz paneli ekspozycyjnych. Całość jest malowana proszkowo i dodatkowo zabezpieczona powłoką antygraffiti. Tył gablot zbudowano z blachy stalowej, a lico/przód – ze szkła bezpiecznego hartowanego, o grubości 5 mm.
Dostępne gabloty występują w wersjach wolnostojących bądź naściennych, jedno- lub dwustronnych oraz w konfiguracji jedno-, dwu- i trzypanelowych. Opcjonalnie: podświetlenie LED, magnesy, listwy zatrzaskowe, poprzeczka dla osób niewidomych.
Gabloty stosuje się jako nośnik informacji wewnątrz oraz na zewnątrz budynków. Informacje, tj. plakatowe rozkłady jazdy, ogłoszenia, komunikaty itp., są umieszczane w gablotach za pomocą magnesów. Panele mają równą i gładką powierzchnię oraz są wyposażone w zawiasy niewidoczne od zewnątrz i zamki patentowe.
Gabloty można znaleźć m.in. na stacjach i przystankach osobowych linii kolejowych, lotniskach, stacjach metra, w centrach handlowych, placówkach oświaty, urzędach, na przystankach komunikacji miejskiej itp.
Spełniają normy i wymagania PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Tablice opracowano zgodnie z „Wytycznymi dla oznakowania stałego stacji pasażerskich” Ipi-2.
Materiałem wykonania lica tablic jest blacha aluminiowa o grubości 3 mm. Grafika została pomalowana lub wykonana z folii z 8-letnią gwarancją, konstrukcje stalowe są ocynkowane, malowane proszkowo. Istnieje możliwość dodania różnych rodzajów mocowań do tablic, tj. wolnostojące, podwieszane, naścienne, do wiat / słupów oświetleniowych. Specjalizujemy się również w produkcji tablic w formie kasetonów, tj. z zagiętymi bokami.
Tablice są podstawowym narzędziem informacyjnym i kierującym ruchem, wskazują drogi dojścia/wyjścia, zawierają istotne informacje na temat obiektów, kierunków lub miejsca, w którym aktualnie się znajdujemy. Nośniki informacji w formie tablic stanowią niezbędne wyposażenie każdego obiektu, tj. stacji i przystanków osobowych linii kolejowych, lotnisk, stacji metra, hoteli, centrów handlowych, placówek oświaty, urzędów, ulic, budynków mieszkalnych, przystanków komunikacji miejskiej itp.
Wiata przystankowa to element małej architektury do użytku na zewnątrz. Wiata siedziskowa służy jako miejsce obsługi podróżnych.
Wiatę wykonano z materiałów przeznaczonych do użytkowania w obiektach użyteczności publicznej o parametrach technicznych odpowiednich dla tego zastosowania. Są to m.in. materiały charakteryzujące się wysoką wytrzymałością na uszkodzenia mechaniczne i atmosferyczne, które umożliwiają częściowe naprawy powierzchni lub wymianę poszczególnych elementów. Wiata peronowa ma możliwość uszynienia. Ma konstrukcję ażurową, zbudowaną z profili stalowych zamkniętych o zaokrąglonych krawędziach, zabezpieczonych powłoką antykorozyjną, co ułatwia utrzymanie obiektu w czystości.
Wiatę siedziskową wyposażono w:
ergonomiczną ławkę, z siedziskiem i oparciem wykonanym z drewna, podłokietnikami po obu stronach oraz
poręcz, dzięki której podróżni mogą odpoczywać na stojąco.
Elementy drewniane zabezpieczono tak, aby trwałość powłok elementów narażonych na wpływ czynników atmosferycznych wynosiła min. 5 lat.
Ściany boczne przezroczyste mogą być wykonane z poliwęglanu o wysokiej odporności ogniowej, blachy bądź szkła hartowanego. Powierzchnie przezroczyste posiadają wzór w postaci pionowych pasów widoczny dla ptaków i skutecznie minimalizujący ich kolizje z wiatą. Powierzchnia wiaty jest jednolita i nieporowata, łatwa w konserwacji i czyszczeniu. Dach może zostać wykonany z poliwęglanu, płyty kompozytowej bądź trapezowej.
Wiata spełnia wymagania „Wytycznych architektonicznych dla kolejowych obiektów obsługi podróżnych” Ipi-1.
Ławki są wykonywane według „Wytycznych architektonicznych dla kolejowych obiektów obsługi podróżnych” Ipi-1.
Ławki mają ergonomiczny kształt, można je przykręcić do podłoża lub wbetonować. Konstrukcja wykonana ze stali ocynkowanej i malowanej proszkowo na dowolny kolor z palety RAL. Siedzisko oraz oparcie wykonano z drewna liściastego, impregnowanego, malowanego oraz dodatkowo zabezpieczonego lakierem odpornym na trudne warunki atmosferyczne. Zastosowanie tych powłok gwarantuje wieloletnią trwałość. Kolorystyka drewna jest dostosowana do palety producenta. Ławka może mieć dodatkowe podłokietniki lub miejsce na bagaż.
Ten wolnostojący transparentny okrągły kosz na odpady wykonano według „Wytycznych architektonicznych dla kolejowych obiektów obsługi podróżnych” Ipi-1. Kosz ma konstrukcję stalową, ocynkowaną ogniowo, malowaną proszkowo oraz wkład z przezroczystego tworzywa sztucznego. Dzięki zastosowaniu tworzywa PET powierzchnia kosza jest jednolita, łatwa w konserwacji i czyszczeniu.
Kosze mają zastosowanie m.in. w takich lokalizacjach:
Spełnia normy i wymagania PKP Polskie Linie Kolejowe SA. W ofercie mamy również kosze umożliwiające selektywną zbiórkę odpadów (papier, szkło, metale i tworzywa sztuczne, odpady biodegradowalne).
Kosz w całości wykonany z tworzyw sztucznych, w tym elementy łączne (zawiasy, śruby wykonane ze specjalnych tworzyw) według „Wytycznych architektonicznych dla kolejowych obiektów obsługi podróżnych” Ipi-1.
Kosz antyterrorystyczny z otwieraną klapką i miejscem do podwieszenia worka na śmieci o pojemności ok. 78 l. Kosze mają zastosowanie m.in. w takich lokalizacjach:
Spełnia normy i wymagania PKP Polskie Linie Kolejowe SA. W ofercie mamy również kosze umożliwiające selektywną zbiórkę odpadów (papier, szkło, metale i tworzywa sztuczne, odpady biodegradowalne).
Stojaki rowerowe są wykonywane według „Wytycznych architektonicznych dla kolejowych obiektów obsługi podróżnych” Ipi-1. Są w kształcie odwróconej litery U i posiadają poprzeczkę. Mogą być wykonane ze stali nierdzewnej lub ocynkowanej, malowanej proszkowo na dowolny kolor z palety RAL. Stojak jest uniwersalny i praktyczny – umożliwia blokadę ramy roweru. Montuje się go poprzez zabetonowanie bądź mocowanie śrubami do podłoża za pomocą metalowego kołnierza.
Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą i kontaktu telefonicznego lub mailowego!