Szybki konktakt

Reklama tradycyjna w erze digitalu – czy nadal jest potrzebna?

Strona główna » Reklama tradycyjna w erze digitalu – czy nadal jest potrzebna?

Uwaga naszego świata przeniosła się na stałe do świata wirtualnego. Coraz więcej czasu spędzamy w swoich telefonach, nic więc dziwnego, że spece od marketingu przenoszą swoją uwagę na reklamę online. Kampanie internetowe celują w potencjalnych klientów, targetując reklamy i zasypując ich banerami promocyjnymi. Czy w takim przypadku reklama tradycyjna w erze digitalu przestaje mieć znaczenie? Nie! Reklama tradycyjna wciąż mocno wpływa na odbiór marki przez jej klientów. W poniższym artykule opowiemy dlaczego fizyczne formy reklamy są nadal skuteczne – szczególnie połączenie reklamy fizycznej i digital signage.

Dlaczego reklama tradycyjna wciąż działa

Lokalizacja na telefonie

Wyobraź sobie, że masz komuś opisać drogę z punktu A do punktu B w swoim mieście. Mógłbyś to zrobić podając mu nazwy ulic, po których ma się poruszać, ale nikt tak nie robi, bo jest to dosyć niepraktyczna forma komunikacji. Zazwyczaj, opisując komuś drogę, posługujesz się charakterystycznymi obiektami znajdującymi się na niej. Powiesz na przykład: „skręć w lewo przy banku X” lub „zaraz za kawiarenką Y”.

Z jakiegoś powodu te miejsca zapadły ci w pamięć bardziej niż jeden z nienazwanych bloków przy tej samej ulicy. Dlaczego? Ponieważ miejsca te posiadają oznakowanie, które wyróżnia je wśród otoczenia i sprawia, że pozostają w naszej pamięci. Kasetony i pylony wzmacniają obecność marki w przestrzeni i są stale widoczne, niezależnie od algorytmów, które kierują marketingiem online. Dobrze zaprojektowana reklama tradycyjna oddziałuje na emocje i zmysły odbiorcy oraz buduje wiarygodność wśród klientów. Nasze mózgi chętniej wybiorą miejsce, które ma spójne i estetyczne obrandowanie niż sklep, który ginie w swoim otoczeniu. Po co Ci rozbudowana kampania marketingu online jeśli Twoi potencjalni klienci nie będą cię mogli fizycznie znaleźć?

Nowoczesna forma klasyki – jak technologia zmienia tradycyjną reklamę

Neon skrzyżowane sztućce

Rozwój technologiczny pozwolił na unowocześnienie zwykłych banerów reklamowych, tak by stanowiły one nie tylko funkcję informacyjną, ale również ozdobną. Jedną z podstawowych modyfikacji jest zastosowanie oświetlenia LED do reklamy zewnętrznej. Takie kasetony są dobrze widoczne z dużej odległości zarówno w ciągu dnia jak i w nocy. Zastosowanie czujników zmierzchu czy kontrolerów z zegarem astronomicznym pozwala zamienić klasyczną reklamę dzienną z podświetleniem włączanym jedynie w nocy. Dzięki takim rozwiązaniom, oraz stosowaniu diod LED, reklama ta jest energooszczędna, a zarazem atrakcyjna wizualnie.

Na odbiór punktu usługowego ma również wpływ rodzaj materiałów jakie zostaną użyte do wykonania oznakowania. Nowoczesne materiały używane w reklamie zewnętrznej, takie jak aluminium, płyty kompozytowe czy poliwęglan, dodają elegancji oraz trwałości oznakowaniu i pozwalają na ciekawe aranżacje przestrzeni wokół reklamy wizualnej. Dzięki możliwości twórczego łączenia materiałów reklama tradycyjna może stanowić wręcz dzieło sztuki, które zachwyci przechodniów i zachęci ich do sprawdzenia oferty usługodawcy.

Reklama tradycyjna i digital signage – duet, który działa najlepiej

Co może się wydarzyć kiedy postanowimy połączyć monitory z tradycyjną reklamą? Wtedy zaczyna się dziać magia. Te dwa media idealnie się uzupełniają – statyczna, estetyczna ekspozycja zyskuje dynamiczny twist, który pozwala na aktualizację wyświetlanych treści w czasie rzeczywistym. Sezonowa promocja? Świąteczny nastrój? Ekrany digital signage pozwolą na przyciąganie potencjalnych klientów poprzez stale zmieniającą się ekspozycję przy niskim koszcie takiej zmiany. Jednocześnie tradycyjne oznakowanie wpływa na harmonijny odbiór całej ekspozycji.

Standardowymi miejscami, w których możemy obecnie zobaczyć takie połączenie są restauracje. Bardzo często menu w restauracjach wyświetlane jest na menuboardach, natomiast wszelkie oznakowanie marki jest tworzone przez reklamę tradycyjną. Innym przykładem takiego połączenia są ekrany informacyjne w biurowcach lub hybrydowe witryny sklepowe.

Menuboardy w restauracji w stylu boho digital signage

Ekologia i trwałość – nowe oblicze reklamy tradycyjnej

Obecnie bardzo duży nacisk kładzie się na ekologię i zrównoważony rozwój przedsiębiorstw. Tradycyjna reklama również podąża za tymi trendami. Korzysta ona z energooszczędnego oświetlenia i tworzona jest z materiałów o wysokiej jakości, które pozwalają na korzystanie z niej przez długie lata. Bardzo często również materiały składowe reklamy mogą zostać odnowione lub nadają się do recyklingu. Te cechy sprawiają, że koszty utrzymania oznakowania są znacznie obniżone, a wpływ na środowisko zminimalizowany. W firmie Magit stawiamy na trwałość, jakość i energooszczędność naszych rozwiązań – by nasze produkty cieszyły klientów jak najdłużej i stanowiły stałą ozdobę ich ekspozycji.

Przyszłość to synergia, nie rywalizacja

Świat tradycyjnej reklamy nie kończy się wraz z nastaniem ery digitalu – on ewoluuje by dostosować się do obecnych realiów świata. Najlepsze efekty uzyskuje się poprzez połączenie fizycznych nośników z cyfrowymi formami komunikacji.

W Magit wierzymy, że skuteczna komunikacja wizualna powstaje wtedy, gdy tradycja spotyka się z nowoczesnością. Łączymy doświadczenie w tworzeniu solidnych, trwałych konstrukcji z nowoczesnymi rozwiązaniami LED i digital signage.

Jeśli chcesz, by Twoja marka była widoczna, zapamiętywana i dopasowana do współczesnych trendów, skontaktuj się z nami – razem stworzymy reklamę, która naprawdę działa.

Totem digital signage Synergy

Kontakt

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Porozmawiajmy

Kontakt

Magit Sp. z o.o.
ul. Sołtysowicka 27, 51-168 Wrocław

tel.: +48(71)347 73 30 +48(71)348 27 04
email: magit@magit.pl

NIP: 898-18-69-717
KRS: 0000187934, Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej
Kapitał założycielski: 1 990 000 PLN

Marki Grupy Magit