
Kupiłeś lub wynająłeś lokal, wyposażyłeś go w niezbędne artykuły, zatrudniłeś pracowników i jesteś gotowy na otwarcie swojej placówki. Czy na pewno? Wszystko jest już na miejscu jednak klienci nie zaglądają do twojego lokalu. Dlaczego? Może po prostu nie wiedzą, że tam jesteś!
Oprócz bogatego wnętrza konieczne jest przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta poprzez odpowiednie oznakowanie przyciągające jego wzrok i pozwalające jednoznacznie określić czym się zajmuje twój biznes. Jak wobec tego wybrać oznakowanie do twojej marki? W poniższym artykule przedstawiamy pięć błędów podczas wyboru oznakowania, których powinieneś się wystrzegać podczas zamawiania oznakowania.
Spis treści
Choć cena często jest najważniejszym czynnikiem podczas wyboru oznakowania to powinieneś wystrzegać się takiego zero jedynkowego postępowania. Zanim wybierzesz najtańszą ofertę dopytaj producenta o szczegóły produktu, który oferuje. Niejednokrotnie niższa cena oznacza użycie gorszych jakościowo materiałów. Takie materiały mogą mieć krótszy okres życia i nie być odporne na warunki atmosferyczne. Oznakowanie szybko niszczeje i zamiast przyciągać klienta zaczyna go odstraszać. W efekcie reklama traci swoją estetykę, szybko żółknie lub płowieje, a firma traci swoją wiarygodność. Dlatego przy wyborze oznakowania warto zwrócić uwagę na okres gwarancji oznakowania i jego specyfikację, by cieszyć się produktem przez długie lata.
To w jakim otoczeniu znajduje się twój lokal ma duże znaczenie. Wielkość i umiejscowienie oznakowania powinno być dostosowane do warunków jakie panują w twojej okolicy. Twój lokal znajduje się przy ruchliwej ulicy? Postaw na większe litery, małe mogą zginąć w tłumie. A może dużo cienia pada na twoją witrynę? Skorzystaj z liter podświetlanych inaczej możesz być niewidoczny dla swoich klientów. Dopasowanie oznakowania do warunków panujących w twoim otoczeniu pozwoli nie tylko wyróżnić markę, ale również harmonijnie wpasować się w stylistykę lokalizacji i przyciągnąć dodatkowych klientów.
Kiedy umieszczamy oznakowanie na budynku musi ono spełniać odpowiednie wymagania prawa budowlanego. Użycie materiałów łatwopalnych wiąże się z ryzykiem dotyczącym bezpieczeństwa użytkowników budynku podczas pożaru. Brak odpowiednich atestów może również wiązać się z problemami inwestora podczas odbioru budynku. Dlatego zawsze proś producenta o dokumentację i upewnij się, że oznakowanie spełnia normy budowlane (np. PN-EN 13501-1). Więcej o atestach trudnopalności możesz się dowiedzieć z naszego wpisu Bezpieczne oznakowanie: wszystko, co musisz wiedzieć o atestach niepalności
Podczas planowania oznakowania twojej firmy warto zwrócić się o pomoc do projektanta, który może przygotować odpowiednią wizualizację w realnym otoczeniu twojej placówki. Dlaczego jest to takie ważne? Odpowiednia wizualizacja może wykluczyć błędy wynikające na przykład ze złego rozmiaru liter. Zbyt małe litery mogą być nieczytelne z odległości, natomiast zbyt duże mogą przytłoczyć otoczenie i odstraszać klientów. Istotna jest również czcionka użyta w oznakowaniu: zbyt wąskie litery mogą być niemożliwe do równomiernego doświetlenia, co zaburzy odbiór marki. Błędy w projekcie mogą doprowadzić do utraty funkcji informacyjnej twojego oznakowania.
Nowe oznakowanie zawsze świeci pełną mocą i jest idealnym dopełnieniem twojego lokalu. Jednak, jak wszystkie rzeczy, z biegiem czasu elementy się zużywają i tracą swój początkowy blask. By jak najdłużej cieszyć się z działającego oznakowania, oprócz korzystania z wysokojakościowych materiałów, należy zwrócić uwagę na zastosowane diody LED oraz łatwość w dostępie serwisowym do elementów. Diody LED mają swoją żywotność deklarowaną przez ich producenta i jest ona bardzo różna w zależności od ich ceny. Ważniejszy nawet niż żywotność diod jest dostęp serwisowy do oznakowania. Jeśli coś się zepsuje, musi istnieć możliwość wymiany pojedynczych elementów bez konieczności produkcji całkowicie nowego oznakowania. Naprawy są znacznie tańsze i szybsze niż całkowita wymiana banerów reklamowych.
Dobre oznakowanie to inwestycja na lata – wpływa na wizerunek firmy, widoczność i bezpieczeństwo. Unikając powyższych błędów, można mieć pewność, że reklama będzie działała skutecznie i estetycznie przez długi czas. W Magit zawsze doradzamy klientom najlepsze rozwiązania – tak, aby ich oznakowanie było trwałe, bezpieczne i efektowne.