
W świecie reklamy zewnętrznej i wewnętrznej światło odgrywa kluczową rolę – zwraca uwagę, buduje klimat i wyróżnia markę. LED-y zrewolucjonizowały tę branżę, oferując wiele możliwości. Ale który rodzaj podświetlenia LED sprawdzi się najlepiej w Twojej reklamie? Poznaj najważniejsze rozwiązania i ich zastosowania!
Spis treści
Światło białe jest stosowane najczęściej jako źródło światła w oświetleniu reklamowym. Daje ono jednolite oświetlenie w naturalnym dla oka odcieniu. Występują jednak różne typy światła białego o różnej temperaturze barwowej podawanej w Kelwinach. Zakres barw używanych w oświetleniu reklamowym mieści się zazwyczaj w granicach 3500K do 9000K. Im wyższa wartość Kelwinów tym zimniejsze światło.
Barwa 4000K jest określana jako neutralna i stanowi granicę pomiędzy światłem ciepłym a zimnym. Jeśli chcemy osiągnąć efekt ciepłego światła żarowego, należy wybierać barwy poniżej tej wartości. Stosuje się je by uzyskać przytulny, zapraszający klimat. Powyżej 4000K uzyskamy efekt świetlny lepiej widoczny w przestrzeni i nadający nowoczesny charakter oznakowaniu. Oczywiście wybór barwy światła w oznakowaniu jest całkowicie subiektywny i należy go dostosować do typu oznakowania oraz własnych preferencji.
Oprócz barwy światła możemy również zastosować różne typy podświetlenia oznakowania. Każda z opcji pozwoli uzyskać całkowicie odmienny efekt.
Najbardziej klasyczne oświetlenie reklamowe. Polega ono na oświetleniu przedniej, półprzezroczystej strony oznakowania. Diody LED są ukryte wewnątrz nieprzezroczystej puszki nadającej oznakowaniu głębię. Lico może być wyklejone kolorową folią transparentną lub wykonane z barwionej w masie plexi przez co świeci na określony kolor. Takie oświetlenie sprawdza się idealnie w przypadku kasetonów reklamowych, liter przestrzennych czy szyldów reklamowych. Oznakowanie to jest doskonale widoczne po zmroku i cechuje się jednolitym, intensywnym światłem.
Efekt halo jest odwrotnością oznakowania z podświetlanym licem – diody umieszczone są na tyle lica litery i świecą w powierzchnię, do której litera jest przymocowana. Dzięki takiemu podświetleniu uzyskiwana jest charakterystyczna łuna otaczająca kształt, który chcemy podświetlić. Takie rozwiązanie kojarzy się z eleganckimi i subtelnymi wnętrzami, nadaje charakteru premium i podkreśla prestiż marki. Często stosowane jest w recepcjach i biurach, w oznakowaniu nowoczesnych osiedli deweloperskich oraz jako numery domów.
W rozwiązaniu semaforowym oznakowanie świeci dwoma stronami – zarówno przodem jak i tyłem kasetonu. Diody umieszczone są wokół krawędzi oznakowania. Stosowane jest to najczęściej jako niewielkie szyldy sklepowe widoczne z każdej strony chodnika znajdującego się wokół siedziby firmy.
W tym przypadku świecącymi elementami są całe krawędzie liter lub przezroczyste elementy umieszczone na bokach. Diody ukryte są w dnie lub licu litery. Możliwe jest też połączenie świecenia zarówno lica jak i boków liter. Takie rozwiązanie idealnie sprawdza się jeżeli chcemy uzyskać dyskretny efekt podświetlenia, ale z dobrą widocznością naszego oznakowania.
Stosowane jest przy wykorzystaniu cienkich paneli z plexi lub szkła, które posiadają zmatowione napisy bądź wyklejoną folię rozpraszającą światło. Diody LED skierowane są na krawędzie takich paneli. Światło swobodnie przepływa przez objętość materiału i załamuje się jedynie na zmatowionych/wyklejonych elementach grafiki. Dzięki temu uzyskujemy przezroczyste oznakowanie z podświetloną grafiką. Daje to ciekawy, nowoczesny efekt i nadaje się idealnie jako dekoracyjne podświetlenie wnętrz.
W tym przypadku nie chcemy osiągnąć jednolitego oświetlenia powierzchni tylko uzyskać widoczne punkty świetlne. Może to służyć nadaniu przedmiotom stylu industrialnego bądź uwypukleniu jakiś konkretnych elementów architektonicznych. Wzbudza to w odbiorcy zaciekawienie i przyciąga jego wzrok do oświetlanych elementów reklamowych.
Całkowicie innym rozwiązaniem, które można łączyć z wszystkimi wcześniej wymienionymi typami oświetlania, jest skorzystanie z diod RGB. Mogą one świecić stale określonym kolorem lub zmieniać się dynamicznie. Dzięki zastosowaniu odpowiednich sterowników można uzyskać niemal dowolne efekty świetlne – między innymi płynne przejścia, mruganie czy pulsowanie. Przy wystarczająco dużej gęstości diod można nawet stworzyć efekt wyświetlania konkretnych obrazów, na wzór monitorów. Oświetlenie takie najlepiej sprawdza się gdy chcemy przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta, ponieważ pozwala uzyskać efekt WOW. Oprócz tradycyjnego oznakowania stosowane jest też również na oznakowanie stoisk eventowych lub targowych.
Wybór ten zależy od wielu czynników. Te na które warto zwrócić uwagę podczas wyboru typu oznakowania to między innymi:
W firmie Magit zawsze dopasowujemy typ podświetlenia do potrzeb klienta i efektu, jaki chce osiągnąć. Chcesz wyróżnić się na tle konkurencji? Doradzimy najlepsze rozwiązanie i wykonamy je od A do Z! Skontaktuj się z jednym z naszych doradców klienta i przekonaj się jak jakościowe oznakowanie może wpłynąć na rozwój twojego biznesu.